Yritys, oletko rekrytoimassa? Tule mukaan valtakunnalliseen osaajakampanjaamme
Business Jyväskylä käynnistää elokuun loppupuolella valtakunnallisen kampanjan, jolla houkutellaan erityisesti korkeakoulutettuja osaajia Jyväskylään. Kampanjan käytännön toteutukseen ovat tervetulleita mukaan kaikki jyväskyläläiset, uusia työntekijöitä rekrytoivat organisaatiot.
Business Jyväskylässä on kuunneltu tarkalla korvalla alueen yrityksiä, jotka toivovat tukea erityisesti kasvavan osaajapulan paikkaamiseen. Kaksi vuotta sitten toteutettu Suomen Kuivin Rekry -kampanja oli tehokas ja sille on toivottu jatkoa.
– Jyväskylä on nyt vahvassa nosteessa: yritykset perustavat toimipisteitä tänne ja erityisesti alueen uuden teknologian teollisuus- ja ICT-yritykset kasvavat. Osaajapula on kuitenkin monessa yrityksessä edelleen todellinen – alueen yritykset yksinkertaisesti tarvitsevat lisää osaajia, sanoo elinkeino- ja markkinointipäällikkö Suvi Vuojolainen.
– Business Jyväskylän tehtävä on tukea alueen yritysten kasvun edellytyksiä. Osaajien saaminen Jyväskylään on meidän kaikkien yhteinen asia. Tässä voimme auttaa hankkimalla alueelle näkyvyyttä ja tunnettuutta tuomalla esiin alueen tarjoamat työllisyysmahdollisuudet valtakunnallisella rekrytointikampanjalla, johon kutsumme kumppaneiksi paikallisia yrityksiä ja organisaatioita.
– Osallistua voivat kaikki sellaiset yritykset ja organisaatiot, joiden kotipaikka tai kiinteä toimipiste sijaitsee Jyväskylässä, ja joilla on vähintään yksi avoin työpaikka auki kampanjan aikana, Vuojolainen tiivistää.
Kampanjaan osallistuminen yrityksille maksutonta
Elokuun lopulla käynnistävä kampanja on suunnattu Jyväskylässä aikaisemmin asuneille tai opiskelleille korkeakoulutetuille.
– Haluamme tavoittaa erityisesti heidät, jotka ovat haaveilleet paluusta Jyväskylään jo pidemmän aikaa, mutta paluumuuton esteenä on esimerkiksi sopivan työpaikan löytäminen, Vuojolainen sanoo.
– Vaikka kampanjaviestintä on suunnattu korkeasti koulutetuille, luonnollisesti mitä laajempi kirjo työpaikkoja on tarjolla, sitä enemmän vaihtoehtoja on myös kohderyhmälle, hän painottaa.
Business Jyväskylä vastaa kampanjan suunnittelusta, näkyvyydestä ja kokonaiskustannuksista.
– Yrityksille ja organisaatioille osallistuminen on maksutonta. Toivomme toki, että yritykset jakaisivat kampanjapostauksiamme omissa sosiaalisen median kanavissaan, koska kokemuksesta tiedämme, että aktiivisimmat yritykset saavat yleensä myös eniten yhteydenottoja, Vuojolainen kertoo.
Osallistuvat yritykset saavat kampanjasivustolle näkyviin nimensä sekä tilan tiiviille rekrytointi-ilmoitukselle, josta ohjataan kävijät yrityksen omille rekrytointisivuille. Lisäksi he saavat ohjeet kampanjan buustaamiseen omissa somekanavissaan.
Näin pääset mukaan
Jos yrityksellä ei juuri nyt ole tiedossa rekrytointitarpeita, mukaan ehtii vielä elokuussa ja myöhemmin syksyllä, Vuojolainen lupaa.
– Niiden, jotka jo tietävät rekrytoivansa kampanjan aikana, kannattaa ehdottomasti ilmoittautua pikimmiten, hän kannustaa.
Mukaan kampanjaan pääsee klikkaamalla itsesi ilmoittautumislomakkeelle (painike alla) ja täyttämällä tiedot. Ilmoittautumisen voi perua vielä elokuun puolivälissä ennen kampanjan alkua, mikäli yrityksen tilanne on muuttunut eikä avoimia työpaikkoja olekaan tarjolla.
Kampanjasta pidetään kiinnostuneille infotilaisuus elokuussa 10.8. klo 13-14. Infotilaisuuteen voi ilmoittautua täältä (viimeistään päivää ennen tilaisuutta): https://share.hsforms.com/1C6Z_otZkQkeQc-RSovINMQ3gmdf.