Siirry suoraan sisältöön

Yrityksille maksutonta asiantuntijasparrausta digimarkkinointiin ja rahoitukseen

Nainen ja mies tietokoneen ääressä.
Nainen ja mies tietokoneen ääressä.

Tarvitseeko yrityksesi apua digimarkkinoinnin kehittämiseen? Jyväskylän kaupungin elinkeinopalvelujen yritysklinikoilta saat maksutonta asiatuntija-apua. Kun toimit heti, ehdit vielä mukaan vuoden ensimmäisille klinikoille!

Jyväskylän kaupungin elinkeinopalvelujen yritysklinikoille on osallistunut vuosien aikana kymmeniä Jyväskylän seudun yrityksiä.

– Klinikat ovat matalan kynnyksen palvelua yrityksille, jotka haluavat kirkastaa omaa suuntaansa ja saada ulkopuolisen asiantuntijan tuella konkreettisia ideoita oman liiketoiminnan kehittämiseen, sanoo projektipäällikkö Piija Äijänen Jyväskylän kaupungilta.

– Palvelu on maksutonta ja suunnattu ihan kaikille Jyväskylän seudulla toimiville yrityksille, alkaen yhden hengen yrittäjistä, hän täsmentää.

Osallistuminen tunnin mittaiselle klinikalle vaatii ajan lisäksi vain muutamaan ennakkokysymykseen vastaamista.

– Jotta asiantuntijamme voi antaa parhaan mahdollisen avun, omien liiketoimintahaasteiden avaaminen on tärkeää, Äijänen muistuttaa. Tästä syystä erityishuomiota kiinnitetään tilanteen luottamuksellisuuteen.

– Tapaamisista ei tehdä muistiinpanoja eikä kirjauksia, hän korostaa.

Jo tunnin aikana uusia oivalluksia

Yritysklinikat toteutetaan Teams-tapaamisina. Näin yrittäjän ei tarvitse käyttää aikaa siirtymiin, jotka saattaisivat viedä enemmän aikaa kuin itse tapaaminen.

– 50 minuutin tapaaminen on lyhyt, mutta jo yhdenkin tunnin irtiotto arkeen ja pysähtyminen oman liiketoiminnan äärelle yhdessä asiantuntijan kanssa voi synnyttää oivalluksia ja kirkastaa, mihin toimenpiteisiin kannattaa omalla kohdalla satsata, Äijänen kertoo.

Yritysneuvoja Piija Äijänen omaa laajan kokemuksen yritysklinikoista, joissa ulkopuolisen asiantuntijan avulla syntyy konkreettisia kehitysideoita oman liiketoiminnan edistämiseksi.

Suosituin klinikkateema on vuodesta toiseen myynti ja markkinointi.

– Moni yrittäjä operoi varsin pienen markkinointibudjetin varassa. Erityisesti juuri silloin on tärkeää ymmärtää, mitkä asiat ovat relevantteja markkinoinnissa uusien asiakkaiden tai lisämyynnin saamiseksi, Äijänen tähdentää.

Kouluarvosana 9

Palautteet klinikalle osallistuneilta ovat olleet kannustavia – kouluarvosana on 9,04.

– Erityisen tyytyväisiä on oltu konkreettisiin ohjeisiin ja ideoihin, Äijänen täsmentää.

Hän korostaa, että klinikalla ratkotaan ihan tavallisia, hyvinkin käytännöllisiä kysymyksiä.

– Mikään asia tai kysymys ei ole niin pieni, etteikö sen kanssa kannattaisi tulla käymään.

Osallistu vuoden ensimmäisille klinikoille!

Järjestämme keväällä maksuttomia klinikoita, joiden aiheina on digimarkkinointi ja rahoitus. Katso omaan aikatauluusi parhaiten sopiva ajankohta ja ilmoittaudu mukaan!

Kevään digimarkkinoinnista vauhtia kasvuun ja asiakashankintaan -yritysklinikat: 21.2., 6.3. ja 10.4.

Rahoituksen yritysklinikka: Navigointia Tempon, Exloprerin tai EAKR:n kaltaisissa valtamerissä 27.3.

Seuraa myös elinkeinopalvelujen tapahtumakalenteria, sillä yritysklinikoita järjestetään lisää vuonna 2024.

Tutustu muihin artikkeleihin