Työpaja: Strateginen ote markkinoinnin suunnitteluun – markkinoinnista tukea B2B-myynnin edistämiseen
Mistä aloittaa markkinoinnin suunnittelu kun käytössä on monia työkaluja ja jatkuvasti uusia kanavia – Tiktokiin pitäisi mennä, mutta kun aika ei riitä?
Kun markkinoinnin toimenpiteet perustuvat liiketoimintaa tukeviin tavoitteisiin ja kohderyhmää parhaiten tavoittavaan lähestymistapaan, tuottaa se yrityksellesi lisäarvoa tunnettuuden lisääjänä, kysynnän edistäjänä ja myynnin kasvattajana.
Strateginen suunnittelu auttaa keskittymään oleelliseen ja suuntaamaan tekemistä oikeaan kohderyhmään. Oletko valmis viemään markkinointi- suunnitelmasi seuraavalle tasolle ja syventämään markkinoinnin strategista osaamista ja B2B-myynnin tukemista niin, että se edistää yrityksesi kasvua?
Ilmoittaudu käytännönläheiseen työpajaan (ke 4.10.2023 klo 12-16), jossa käymme läpi
- Suunnittelun tärkeimmät elementit – liiketoiminnan tavoitteista johdetut markkinoinnin tavoitteet ja mittarit, kohderyhmät ja palvelutarjonta
- Sitä, mitä eroa on B2B- ja B2C-markkinoinnilla
- Lyhyen katsauksen markkina- ja kilpailijaymmärryksen hyödyntämiseen erottautumistekijöiden valinnassa
- Asiakaspolun merkitystä markkinoinnin suunnittelussa ja sisällöntuotannossa
- Tavoiteltavia kohderyhmiä ja viestintää asiakkuuden eri vaiheissa
- Markkinoinnin toimenpiteiden suunnittelua ja priorisointia.
Työpajan vetäjänä toimii Flumenia Oy:n perustaja, markkinointistrategi ja digimarkkinoinnin tekijä Sanna Virtanen. Hän on parhaimmillaan kokonaisuuksissa, joissa yhdistyvät strateginen osaaminen, luovat ideat ja toteutukset, myynnin edistäminen ja sisältömarkkinointi. Sanna on 15 vuoden aikana ollut kehittämässä kymmenien yrityksien markkinointistrategioita sekä toteuttanut monikanavaisia markkinoinnin kokonaisuuksia niin pienille kuin suurille yrityksille.
Kohderyhmä: B2B-markkinoinnin ja myynnin parissa työskentelevät (huom! B2C-myynnin ja markkinoinnin parissa työskenteleville oma työpaja 27.9.2023) Työpajassa käytetään Howspace-verkkoalustaa. Otamme työpajaan 10 ensimmäiseksi ilmoittautunutta. Työpaja on maksuton, mutta edellyttää ennakkoilmoittautumista ja ennakkotehtävien tekemistä.
Ilmoittautumalla tähän työpajaan sitoudut ½ päivän työpajaan, valmistautumaan työpajaan ennakkotehtävillä sekä pohtimaan kehittämistoimenpiteitä työpajan jälkeen. Aiheen tiimoilta järjestetään myös kaksi yritysklinikkaa 7.11.2023 ja 14.11.2023. Tarkemmat tiedot ja ilmoittautumiset yrityskohtaiseen klinikkaan löydät tapahtumakalenterista.
Muita ajankohtaisia tapahtumia
Liity postituslistalle
Liity postituslistalle! Saat tuoreimmat uutiset ja vinkit suoraan sähköpostiisi.