Vaikuttajamarkkinoinnin ytimessä – influensserin ja brändin yhteinen sävel
Vaikuttajamarkkinointi on päivän sana ja vakiintunut tärkeäksi osaksi markkinointipalettia. Yhä monipuolistuvalla somevaikuttajien joukolla on omat uskolliset seuraajansa omissa kanavissaan. Vaikuttajia suosituksia kuunnellaan tarkoin, ja heidän vaikutusvaltansa on merkittävä. Millaisia kokemuksia ja näkemyksiä pitkään vaikuttajamarkkinointia tehneellä Foodinilla on yhteistyöstä erilaisten vaikuttajien kanssa? Millaisia tuloksia yhteistyöllä on saatu aikaan? Mitä on opittu kantapään kautta? Maria Jalkanen, vaikuttaja itsekin, kertoo näkemyksistään ja opeistaan Foodinin kasvutarinan luotsaajana ja markkinointijohtajana.
Päivän toinen puhuja on Matti Perkkiö, aktiivinen somevaikuttaja, joka on toiminut pitkään markkinoinnin, social sellingin ja digitalisaation sanansaattajana. Perkkiö on uuden etsijä, väsymätön pilotoija, joka kokeilee ja testaa jatkuvasti uudenlaisia tapoja, teknologioita ja kanavia pysyäkseen askelen edellä. Matti kertoo puheenvuorossa vaikuttajamarkkinoinnin tuomista tuloksista. Kuinka pysyä kehityksen kärjessä ja mistä ammentaa oppia uusiin kokeiluihin?
OHJELMA:
12.30-12.45 Vaikuttajamarkkinointi-tapahtuman alkusanat ja puhujien esittely
12.45-13.30 Luova johtaja Maria Jalkanen: Foodinin kokemuksia yhteistyöstä somevaikuttajien kanssa + keskustelutuokio
13.30-14.15 Markkinointijohtaja, somevaikuttaja Matti Perkkiö: Kuinka oppia uutta ja pysyä huipulla nopeasti muuttuvassa somemarkkinoinnin kentässä? + keskustelutuokio
Etätapahtuma päättyy
14.15-14.45 Vaikuttajamarkkinointiaiheinen workshop-tehtävä Valjakka-auditoriossa (Keskustelua, verkostoitumista ja tutustumista)
FUDIX- Future Digiexperts on Euroopan sosiaalirahaston (ESR) rahoittama kehitysprojekti, jonka tavoitteena on digimarkkinoinnin koulutuksen kehittäminen. Kohderyhminä ovat liiketalouden alan opiskelijat, yhteistyöoppilaitosten opettajat sekä alueen pk-yritykset. Projektin toteuttavat Jyväskylän ammattikorkeakoulun asiantuntijat.